آموزش HTML-بخش دوم

نکته ای درباره ویرایشگرهای HTML :

شما می توانید صفحات HTML را با ویرایشگرهای WYSIWYG
(What You See Is What You Get) مانند: FrontPage و Claris Home Page و Adobe PageMillبه جای نوشتن برچسبهای مورد نیاز در یک فایل متنی ساده؛ ویرایش نمایید. اما اگر می خواهید یک طراح حرفه ای

صفحات وب شوید بهتر است از یک ویرایشگر ساده متن استفاده کنید تا HTML را به خوبی درک کنید و در مباحث پیشرفته به درستی و با تسلط از آن استفاده کنید.

برچسبهای HTML

برچسبها برای مشخص کردن عناصر فایل HTML استفاده می شوند و توسط دو حرف < و > احاطه می شوند. برچسبها معمولا به صورت جفت استفاده می شوند مانند <b> و </b> ؛ برچسب اول، برچسب ابتدایی و برچسب دوم، برچسب انتهایی نامیده می شود و متن بین آنها مندرجات عنصر می باشد. برچسبها به بزرگی یا کوچکی حروف حساس نیستند مثلا <b> همانند <B> می باشد اما ما در این کتاب از حروف کوچک استفاده می کنیم. اگر می خواهید خود را برای استفاده از نسل جدید HTML آماده کنید شما نیز بهتر است از حروف کوچک استفاده کنید.

 

عناصر HTML

برای روشن شدن مفهوم عنصر به دو مثال زیر بسنده می کنیم:
 خط زیر یک عنصر است:

<b>This text is bold</b> 

این عنصر با برچسب ابتدایی <b> شروع شده و با برچسب انتهایی </b> پایان می پذیرد و This text is bold نیز مندرجات عنصر است.

خطوط زیر نیز مجموعا یک عنصر می باشد که شروع آن با برچسب ابتدایی <body> و پایان آن با برچسب انتهایی </body> می باشد.

<body>
This is my first homepage. <b>This text is bold</b>
</body> 

مشخصه برچسبها

برچسبها می توانند دارای مشخصه (Attribute) باشند. مشخصه ها می توانند اطلاعات بیشتری در باره عناصر HTML صفحه شما تدارک ببینند.

برچسب <body> عنصر بدنه صفحه شما را تعریف می کند. با اضافه کردن مشخصه bgcolor شما می توانید به مرورگر بگویید که رنگ پس زمینه شما مثلا قرمز باشد؛ مانند:

<body bgcolor="red"> 

برچسب <table> یک جدول ایجاد می کند. با اضافه کردن مشخصه border می توانید به مرورگر بگویید که مثلا جدول شما حاشیه ندارد؛ مانند:

<table border="0"> 

مشخصه ها همواره به شکل جفت نام و مقدار به کار می روند: name=”value” ؛ و همواره به برچسب ابتدایی اضافه می شوند. در ضمن بهتر است که مقدار مشخصه ها بین علامتهای نقل قول قرار گیرند.

درباره‌ی کاوه حسین آبادی

مدرس دانشگاه و مدیر مدرسه، امیدوارم مطالبی که در سایت قرار داده میشود بتواند برای شما عزیزان مفید باشد. منتظر نظرات سازنده شما هستیم.

همچنین ببینید

نمونه سوالات درس مبتنی بر وب

برای وارد نمودن کلمه رمز در فرم، کدام گزینه صحیح می باشد؟ کدام تگ بر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *