تاریخچه کوتاهی از HTML

تاریخچه کوتاهی از HTML

در حال حاضر هر کسی می تواند از طریق ایجاد صفحات www، به روش دیداری مهیج به تمام دنیا بگوید که (من وارد وب شدم ).

بدون شک یکی از مهمترین دلایل تولید صفحات وب، آسان آموز بودن پروتکل HTML می باشد.

 HTML نیز تاریخچه جالبی دارد.

داستان از آزمایشگاه فوق انرژی فیزیک دانشگاه Switzerland Geneva به نام CERN آغاز شد. مشکل ساده‌ای گریبانگیر دانشمندان شده بود و آن تاخیر زمانی در انتشار مقالات تحقیقاتی و سایر اسناد بود.
در این دوره تاخیر زمانی محدود به محوطه ساختمان هسته ای CERN نبود. برای حل این معضلات، Tim Berners-Lee کسی بود که سیستمی را طراحی کرد تا برای دانشمندان امکان انتشار و تبادل مطالب پیچیده و مفید را از طریق یک مجموعه ساده از پروتکل‌ها، بر روی اینترنت فراهم کند. (واژه استفاده شده برای تمام پیوستگی جهان پهناور، شبکه های TCP/IP بود)

Tim Berners راه حلش را در دو قسمت تقسیم کرد:

1- HTTP ( Hyper Text Transfer Language ) به معنی زبان انتقال ابر متن، که مسیر ساده ای را برای کاربران به منظور تقاضا کردن و دریافت فایل ها بر روی اینترنت فراهم کرده بود.

2- HTML ( Hyper Text Mark-up Language ) که به معنی زبان نشانه گذاری ابرمتن است.

HTML بر خلاف HTTP که تعریف کننده چگونگی ارسال یا دریافت اطلاعات است، نحوه نمایش مطالب بر روی پایانه دریافتی را بیان می کند.

HTML اولیه ساخته شده، به هیچ وجه برای استفاده از ظرفیتهای نمایشی سیستم عامل های شیء گرای امروزی نظیر یونیکس و ویندوز مایکروسافت مناسب نبود.

همچنین برای ساخت پایگاه های تشکیل شده از شکل ها و انیمیشن طراحی نشده بود. اینترنتِ تازه به دنیا آمده و بیشتر به عنوان کتابخانه ای از تفرجگاه های با حقیقت مجازی به نظر می رسید. به طوری که، تعریف اولیه HTML شامل تعداد زیادی کنترل نمایش خروجی بود که نوعا مورد نیاز مقالات مجلات علمی واقع می شد.

درباره‌ی کاوه حسین آبادی

مدرس دانشگاه و مدیر مدرسه، امیدوارم مطالبی که در سایت قرار داده میشود بتواند برای شما عزیزان مفید باشد. منتظر نظرات سازنده شما هستیم.

همچنین ببینید

جلسه سوم ضمن خدمت اسکرچ نسخه3

جلسه سوم دوره ضمن خدمت اسکرچ در مرداد 1400 در قالب 24 ساعت ضمن خدمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *