جزوه ی مبتنی بر وب بخش اول

بسمه تعالی

جزوه ی درس برنامه سازی مبتنی بر وب (بخش برنامه نویسی سمت کلاینت)

مدرس : کاوه حسین آبادی    

پشتیبانی : www.kaveh.engineer-iran.ir

آموزش HTML

 

تمام صفحات وب با نوعی از HTML ساخته می شوند. لذا برای ایجاد وب سایت های پیشرفته یادگیری HTML ضروری می باشد. در این دوره آموزشی سعی شده است که با به کارگیری مثال های فراوان و دوری از هر گونه اضافه گوِیی در سریعترین زمان ممکن توانایی ایجاد صفحات وب بدون نیاز به برنامه ای کمکی در شما ایجاد گردد.

مقدمه ای بر وب و HTML

وب گسترده جهانی

وب گسترده جهانی(www , World Wide Web) که معمولا فقط وب گفته می شود؛ شبکه ای است که تمام رایانه های متصل به آن را در سراسر جهان به هم وصل می کند؛ و تمام رایانه ها در وب می توانند با هم ارتباط داشته باشند.

www چگونه کار می کند ؟

اطلاعات وب در فایلهایی به نام Web Page قرار می گیرند که آنها نیز در رایانه هایی به نام Web Server قرار دارند و رایانه ها برای دیدن صفحات وب از استانداردی ارتباطی به نام HTTP (Hyper Text Transfer Protocol ) استفاده می کنند. رایانه های متصل به وب اطلاعات موجود در Web Page ها را از طریق برنامه هایی با نام مرورگر وب (Web Browser) نشان می دهند. معمولترین مرورگرها که مورد استفاده قرار می گیرند Internet Explorer وNetscape Navigator می باشند.

چگونه مرورگرها صفحات وب را نشان می دهند ؟

همه صفحات وب شامل دستورالعمل هایی برای نمایش توسط مرورگر ها هستند، و مرورگر ها با خواندن این دستورالعمل ها صفحات را نشان می دهند. دستورالعمل های نمایش صفحات وب، برچسبهای HTML
(Hyper Text Markup Language) نامیده می شوند مانند:

<p>This is a paragraph.</p>

یک فایل HTML چیست ؟

یک فایل HTML فایل متنی ساده ای شامل برچسب ها (Tag) می باشد؛ که بهتر است پسوند html یا htm داشته باشد و می تواند توسط یک ویرایشگر ساده متن مانند Notepad ساخته شود. برای بهتر روشن شدن مطلب بهتر است یک فایل HTML بسازیم. در Windows برنامه Notepad را اجرا کنید و متن زیر را بنویسید :

درباره‌ی کاوه حسین آبادی

مدرس دانشگاه و مدیر مدرسه، امیدوارم مطالبی که در سایت قرار داده میشود بتواند برای شما عزیزان مفید باشد. منتظر نظرات سازنده شما هستیم.

همچنین ببینید

نمونه سوالات درس مبتنی بر وب

برای وارد نمودن کلمه رمز در فرم، کدام گزینه صحیح می باشد؟ کدام تگ بر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *